Professional van de maand – mei 2016

Iedere editie besteden we aandacht aan een professional in de sport. Dit doen we om inzichtelijk te maken welke kennis en expertise er aanwezig is in onze wereld. Deze editie het woord aan Niko Moreno Ruiz.

Niko Moreno Ruiz is gek van sport, en misschien nog wel meer gefascineerd van wat sport met mensen doet. Tijdens zijn studie was Niko al druk aan het ondernemen geslagen met een studentbedrijf dat zich inzette voor o.a. World Cup Shorttrack, Meer dan Voetbal en FBK Games. Altijd in samenwerking met Anton Woldhek, is hij inmiddels drie jaar verder met Bureau Touché waar ze elke dag met trots voor bonden, evenementen, clubs en atleten aan marketing- en communicatieprojecten werken.

“De gemene deler in ons portfolio is de middelgrote sport” vertelt Niko. “Organisaties die niet hele marketing- en communicatieafdelingen kunnen optuigen, maar wel een ambitie hebben. Het is onze kracht om met een bescheiden budget een fantastisch resultaat te boeken.”
Opdrachten variëren van het opstellen van beleid van begin af aan, tot het runnen van specifieke ticketing campagnes via social media.

In het portfolio van Niko staat de sportbond centraal. Hij vertelt ons over drie projecten voor sportbonden waar hij momenteel mee bezig is.

IJshockey Nederland
“Met de Nederlandse IJshockey Bond werken we momenteel hard aan IJshockey Nederland. Al het aantrekkelijke van de sport samengebracht in één propositie die door bond én clubs gedragen wordt.” Bij het ontwikkelen van de propositie is specifiek gekeken naar het samenwerken tussen bond en clubs, zowel als kartrekkers als profiteurs.

Koninklijke Nederlandse Vereniging van Luchtvaart
De KNVvL is een relatief kleine bond, maar met meer dan 10 verschillende afdelingen variërend van het vliegen van drones tot skydivers. Niko vertelt: “Dit brengt een uitdaging met zich mee, want ze delen toch het luchtruim en de ambitie om een groter publiek aan te spreken. Wij mogen de kartrekker zijn in een nieuwe positionering. Een overkoepelende marketing- en communicatiestrategie voor de luchtsport met ruimte voor een eigen invulling per afdeling.”

Atletiekunie
Voor de Atletiekunie heeft Bureau Touché een aantal campagnes rond om de NK’s aangepakt. “Van een activatie met sponsor AA Drink & Dafne Schippers tot het op een ludieke wijze mobiliseren van 900 atleten om de toernooien te promoten. Ook hebben wij bijgedragen aan de nieuwjaarsbijeenkomst, de jaarfilm 2015 en genomineerden video’s voor atleet van het geproduceerd.”

Voor meer informatie:

Niko Moreno Ruiz
Bureau Touché
06-30 65 26 01
niko@bureau-touche.nl
www.bureau-touche.nl

Terug naar nieuwsbrief

Tags: , , , , , , ,